Český sen
ČR | 2004 | 93 minut | Dokument, Umělecký
První česká filmová reality show o fiktivním hypermarketu a jeho "obětech".
Tvůrcům originálního dokumentu Český sen, Vítu Klusákovi a Filipu Remundovi, se podařil husarský kousek: vzbudili mimořádný zájem veřejnosti již při samotné realizaci své nevšední sondy do světa české konzumní společnosti. Když 31. května 2003 otevřeli před nedočkavými tisícovkami zákazníků (údajně 4 280) na zelené louce v letňanském areálu fiktivní hypermarket Český sen, jejž tvořila pouhá kulisa (namalované průčelí hypermarketu na plátně 10x100 m), rozpoutali tím lavinu vášnivých diskusí, jež měly ozvuky i v parlamentu.Studenti FAMU však ve svém absolventském snímku nemínili nikoho škodolibě zesměšňovat. Rozhodli se jen netradiční metodou prozkoumat fenomén doby, jímž je trávení volného času celých rodin nakupováním v obřích obchodech. Přitom je zajímala především jejich vnější motivace, tedy podléhání tlaku všudypřítomné reklamy. Proto se oba autoři změnili v manažery, kteří si najmou příslušné týmy, s nimiž realizují masivní kampaň, na jejímž konci je otevření neexistujícího Českého snu. Právě jednotlivé etapy kampaně tvoří jádro snímku, zatímco v médiích proprané záběry na podvedené návštěvníky (kteří neuposlechli výzvy na letácích) jsou jen logickým vyústěním.
Tvůrci zručně pracují s realitou a pomáhají si specifickým humorem a místy i sebeironií. Výsledkem je svěží, neotřelý a hlavně zajímavý dokument.
Tvůrci uspořádali dvě předpremiéry filmu pro podvedené návštěvníky Českého snu.
režie: Vít Klusák, Filip Remunda
zvuk: český 5.1
titulky: anglické titulky, české titulky, francouzské titulky, ruské titulky, srbské titulky, španělské titulky
formát obrazu: 1:1,66